نوشته شده توسط : غریبه

یکی از اولین اصول زیبایی برای هر فردی، مرتب بودن و آراستگی است. بهتر است هر شخص قبل از اینکه به سراغ لوازم آرایشی برود، به اصلاح ظاهر و مرتب کردن خود برسد. بیشترین قسمتی که افراد به آن توجه می‌کنند، صورت و مخصوصاً ابرو است. مرتب بودن ابروها در هر سنی برای بانوان اهمیت زیادی دارد. ابروهای بانوان معمولاً به خاطر ریشه ضعیف و گذر زمان مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. ریزش، کم حجمی، سفید شدن از جمله این مشکلات است که به طور معمول برای ابروهای بانوان ایجاد می‌شود.

برای این که این مشکلات را درمان کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد. درمان دارویی یکی از این راه‌ها است. اما امروزه بانوان به سراغ راه‌هایی می‌روند که علاوه بر درمان، به ابروهای آنان زیبایی و جلوه خاصی می‌بخشد. در سر تا سر جهان راه‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد اما همه این راه‌ها از دوام مناسبی برخوردار نیستند. یکی از این راه‌ها میکروپیگمنتیشن است. در ادامه این مطلب با میکروپیگمنتیشن آشنا می‌شویم و کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

ساده ترین تعریفی که از میکروپیگمنتیشن می‌توان ارائه داد، این است که به آن نوعی تتو می‌گویند. این روشی است که در علم پزشکی نیز به کار گرفته می‌شود. در حقیقت ظاهر میکروپیگمنتیشن شبیه به یک آرایش در قسمت ابروها است. بعد از اینکه شما این تتو را روی ابرو خود انجام دادید، به نظر می‌رسد که همیشه ابروهای شما آرایش کرده و مرتب است. به همین علت این روش طرفداران بیشتری نسبت به روش‌های دیگر، مانند هاشور دارد.

البته باید ذکر کرد که میکروپیگمنتیشن فقط به ابرو اختصاص ندارد. بلکه در قسمت‌های مختلفی مانند چشم و لب نیز برای طراحی یک آرایش نسبتاً دائمی استفاده می‌شود. در میکروپیگمنتیشن ریز دانه‌های رنگی را بین دو لایه و بافت متفاوت پوست قرار می‌دهند. این کار دقیقاً شبیه به کاری است که در تتو زدن انجام می‌شود. از دلایل محبوبیت میکروپیگمنتیشن، می‌توان به عدم تغییر رنگ آن با گذر زمان اشاره کرد. در برخی روش‌هایی که شبیه به میکروپیگمنتیشن هستند، با گذر زمان رنگ‌دانه‌های استفاده شده؛ کاهش پیدا می‌کنند و رنگ اولیه از بین می‌رود. اما در میکروپیگمنتیشن گذر زمان باعث تغییر رنگ نمی‌شود.

کاربرد میکروپیگمنتیشن

همان طور که کمی پیش تر گفته شد، میکروپیگمنتیشن فقط در قسمت ابرو کاربرد ندارد. بلکه در نواحی دیگر نیز به عنوان یک تکنیک آرایشی برای زیبایی استفاده می‌شود. از جمله این نواحی می‌توان به پشت چشم و لب اشاره کرد. البته در بخش پزشکی نیز میکروپیگمنتیشن کاربردهای فراوانی دارد. در این قسمت با کاربردهای فراوان میکروپیگمنتیشن آشنا می‌شویم.

میکروپیگمنتیشن در قسمت ابرو

معروف ترین و شناخته شده ترین کاربرد میکروپیگمنتیشن، برای طراحی ابروها و آرایش کردن آنها است. میکروپیگمنتیشن شبیه روش‌های به روز دیگر مانند هاشور و میکروبلیدینگ می‌باشد. در این روش تمام معایب ابروها گرفته می‌شود و به کمک رنگ دانه‌ها، ابروهای شما قرینه و یک دست با فرم دلخواه می‌شود.

میکروپیگمنتیشن در قسمت چشم

در قسمت چشم نیز از میکروپیگمنتیشن برای ایجاد یک آرایش زیبا استفاده می‌شود. معمولاً در این قسمت یک خط چشم دائمی برای شما طراحی می‌شود. با کمک این خط چشم دیگر نیازی به تلاش برای قرینه کردن خط چشم خود ندارید. بلکه در هر حالتی یک خط چشم دائمی دارید که به چشم‌های شما جلوه و زیبایی خاصی می‌دهد. علاوه بر این در قسمت مژه نیز میکروپیگمنتیشن کارایی خود را نشان می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید برای داشتن خط بن مژه، که شبیه خط چشم است؛ از میکروپیگمنتیشن استفاده کنید.

میکروپیگمنتیشن در قسمت لب

به کمک این روش جدید و محبوب می‌توانید یک رژ لب دائمی بر روی لب‌های خود داشته باشید. با انتخاب رنگ دلخواهتان در میکروپیگمنتیشن، یک رژلب دائمی ایجاد کنید تا نگران پاک شدن و به هم خوردن آرایشتان نباشید. علاوه بر این، میکروپیگمنتیشن می‌تواند در اصلاح فرم لب‌ها به شما کمک کند. در این روش با کشیدن خط لب به صورت متقارن فرم لب‌های شما را اصلاح می‌کند.

میکروپیگمنتیشن در پزشکی

در علم پزشکی و صنعت زیبایی نیز از میکروپیگمنتیشن استفاده می‌شود. ساده ترین کاربرد آن، استفاده در قسمت خط رویش مو است. برخی افراد با ریزش مو در یک قسمت خاص مواجه می‌شوند و ممکن است که کاشت مو برای آنان کاربردی نباشد. به همین علت از میکروپیگمنتیشن برای پر کردن این قسمت استفاده می‌شود. ظاهر طبیعی آن باعث می‌شود که شبیه به موی طبیعی باشد. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به پاک کردن لکه‌های پوستی، محو کردن خط بخیه و ایجاد یک خط ریش مرتب اشاره کرد.

معایب و مزایای میکروپیگمنتیشن

در اینجا با معایب و مزایای این روش آرایشی محبوب آشنا می‌شویم.

مزایا

  • در هر حالتی آرایش دائمی خود را به همراه دارید.
  • به کمک این روش می‌توانید فرم ابروها و لب‌های خود را اصلاح نمایید.
  • عوارض آن نسبت به روش‌های دیگر مانند فیبروز بسیار کمتر است.
  • با کمک میکروپیگمنتیشن می‌توانید لکه‌های پوستی و بخیه‌هایی که بر روی صورت شما جلوه نامناسبی دارند را پاک کنید.
  • افرادی که پوست‌های حساسی دارند، بهتر است که از میکروپیگمنتیشن صرف نظر کنند. زیرا ممکن است که برای آنها حساسیت زا باشد.
  • با گذر زمان معیارهای زیبایی برای افراد متفاوت می‌شود. امکان تغییر آن در حداقل یک یا  دو سال وجود ندارد.
  • افرادی که به درد بسیار حساس هستند و توانایی تحمل آن را ندارند، نمی‌توانند آن را انجام دهند.
  • به خاطر وجود رنگ دانه‌ها ممکن است که با حساسیت‌های پوستی مواجه شوید.

معایب

کلام پایانی

همان طور که گفته شد، میکروپیگمنتیشن یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که برای ایجاد یک آرایش زیبا و دائمی روی صورت استفاده می‌شود. این روش مثل همه روش‌های دیگر، دارای معایب و مزایای متفاوتی است؛ اما همچنان طرفداران زیادی دارد. مهم ترین نکته در میکروپیگمنتیشن این است که در یک مرکز معتبر و توسط یک فرد ماهر آن را انجام دهید. زیرا این کار بسیار تخصصی و نیازمند مهارت است.

https://resalat-news.com/?p=57033



:: برچسب‌ها: میکروپیگمنتیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1401 | نظرات ()